10 Eylül 2010 Cuma

Meşhur Edirne'nin meşhur ciğercisi Mustafa Usta

Bayan Bal Şeker şakur şukur yeniden yazmaya başladı. Siz nedenine kıskançlık deyin, ben mevsimsel. Sonuçta baktım olacak gibi değil, ben de yeniden gezmeye, yemeye ve doğal olarak yazmaya başladım. İlk yazım son gittigim yer olsun: Sizlere Edirne seyahatimde yediğim çıtır çıtır, kokusu üstünde ciğeri anlatayım.


Meşhur Edirne Ciğercisi Edirne'de Alipaşa Çarşısı’nın ortakapısının orada. Lokantanın sahibi Mustafa Usta mesleği babasından öğrenmiş. Şimdi de oğlu ile beraber işletiyor dükkanını. Saçlarını gercekten bu işte ağartmış.

Mustafa Usta bir komutan edası ile önünde ayakta durdugu ciğer pişirme tezgahında, mükemmel incelikte kesilmiş ciğerleri, tertemiz bir yağ ile, büyük bir rahatlik ve özenle, tam cıtır cıtır pişirdi. Kendisini cok tebrik ederim!



Önümüze konan piyaz, ciğer ve kurutulmuş biber üçlemesini silip süpürmem fazla zaman almadı. Çok tereddüt etmeden ikinci porsiyonu da istemiş bulundum. Görünüşü, kokusu ve tadı bu kadar güzel bir ciğer hiç yememiştim. Bu ne arnavut ciğeri, ne de yaprak ciğer! Bu başka birşey!

Istanbul’da her yerde açılan yok tarihi edirne cigercisi, yok uzun uzun köprülü edirne cigercisi gibi, istanbulluları fiyat ve tat olarak aldatan yerleri esefle kınadım.


Eminim Edirne’deki diğer ciğerciler de iyidir, ama benim yolum Mustafa Usta'nınkine düştü ve çok memnun kaldım. Öyle otantik görünüşlü filan değil, bildiğiniz temiz, düzgün esnaf lokantası! Fakat ciğerin alasını yiyebileceğinize şüphe yok!


Bay Afiyet çıktı yola,
Vardı Edirne’de Mustafa Usta'ya
Bir ciğer tutturdu,
İstanbul'u unuttu.

Bay Afiyet
10/09/2010

1 yorum:

Leyla dedi ki...

19 Mayıs 2011 tarihinde 40 kişilik arkadaş grubumuzla Mustafa Ustanın yerine gittik..Yerimizin hazır olması, servisin çabukluğu, porsiyonların doyurucu olması, çalışanların sıcak ilgisi en önemlisi de tava ciğerinin ve köftelerin mükemmel lezzeti hepimizi memnun etti..Hayatımda yediğim en güzel ciğerdi:)) Teşekkürler Mustafa Usta..Biz arkadaşlarımızla bundan böyle hep ordayız:))

Related Posts with Thumbnails